Ut i det ukjente!

For et kick

19 år etterpå er jeg endelig på vei til å gjøre det jeg som barn i Høyanger sommer 94 så noen utføre. Den gangen var det en kran som løftet menneskene 60 meter over vannet. Jeg hadde så lyst, men turen min skulle det ikke være. Den dagen var det min mor som ble oppmuntret til ta steget, noe hun aldri benyttet seg av.

For meg var det ingen tvil at dette var noe jeg en dag skulle gjøre.

For et kick det må være å stå utenfor en kant og føle noe du er helt ukjent til. I tillegg til det, skal du sekunder etterpå føle noe enda verre. Hahaha.. DEILIG..

IMG_8759

Endelig, så nå etter 19 år befinner jeg meg på vei til Rjukan og skal stå på kanten på et bru og bare føle det ukjente. Dette er ikke noe jeg frykter eller er3 redd for, jeg har alltid likt høyder. Så utfordringen er bare å få til en perfekt svale stup, med ett eller annet rop! Men hvis det er noe jeg er redd for, så er det hvis kamera mitt går tom for strøm.

Nesten i fjor

 Vi var en gjeng på 4 stykker som i fjor skulle ta turen, noe det aldri ble noe av. Så i dag har jeg postet det på facebook og gitt venner sjansen til å henge seg på. Men isteden fikk jeg 17 likes og ingen som har tid. Men det finnes alltid noe venner som er like gira som meg, inkludert min egen far. Sistnevnte kan dessverre ikke hoppe, på grunn av noe rygg operasjoner. Kjenner jeg han godt, så kan det bli at han hopper å. Så moen tips har han fått, varme opp godt før hoppet.

IMG_8776

Kristian er  den andre, jeg tok Kristian på en liten mannsprøve forrige dagen. Jeg tok han med til Engeviken og visste han 16 meter, noen sier det er 18 meter, men uansett det er jævlig høyt.  Der sto vi begge, synet overrasker meg fortsatt. Det er sånn at man tenker at dette skjer ikke.  Men etter en liten time, og et bevis på at det går fint å hoppe, så var det gjort. Kristian overrasket meg. Fallet varer ca. 3 sekunder. Så når jeg nevnte strikkhopp, var han med en gang med.

Sitter bare å smiler nå, jeg gleder meg sånn!

Video av turen og hoppet kommer senere.

 

 

Kristian og far.

IMG_8624

IMG_8881

Leave a Reply

